Bloc 115 enllaçat per la independència amb el 116 Catalunya indrets amb encant

diumenge, 20 d’octubre del 2013

Calldetenes

Municipi de la comarca d'Osona, antic barri que es va començar a poblar a partir de finals del segle XVI, degut segons sembla a l'existència d'un hostal prop del camí ral entre Vic i Girona. Al llarg del segle XVII s'hi van anar construint més hostals i cases.



Sant Martí de Riudeperes
Aixecat el segle XI, documentat des del 1050, va se ampliat el segle XII amb una portada al mur oest
Durant els segles XVI i XVII s'hi van afegir dues capelles, una a cada banda de la nau.









2 comentaris:

Familía Vidal ha dit...

Vas passar per Calldetenes???

El poble en si no té massa destacable. vas fer bé de centrar-te en Sant Martí.

No sé si vas aprofitar per aturar-te a Can Saborit a comprar fuet i llonganissa. JA saps con n'és de bona.

Salut!
Graciel·la

joanloam ha dit...

Ha ha!!! Veig que m'heu enxampat. De fet anava a Sant Julià de Vilatorta, on havia quedat amb uns amics, i en veure l'església de Sant Martí m'hi vaig aturar, però pel que vaig poder veure després buscant informació hi ha algun altre punt d'interès, no? I això de Can Saborit no m'hi vaig aturar, ho tindré en compte per a una altra ocasió.

Una abraçada

Joan